Musím se přiznat, že jsem se Nesba trochu obával. Přece jen mým hlavním žánrem je sci-fi a fantasy a detektivky mne tolik neuchvátili, když pominu Larssonovo Milénium.

I přesto knihy od Nesba doma máme, ale jaksi mi na ně nezbýval čas. Možná proto, že jsem nechtěl rozčítat sérii od prostřed. Každopádně v tomto mi pomohla Kniha Zlín, která mi poskytla Reading Copies prvního případu dnes již světoznámého detektiva Harryho Holla - Netopýr, za což jí velmi děkuji.

Přes mé obavy, kdy jsem nevěděl co vlastně očekávat a jak Nesbø obstojí ve srovnání s Larssonem, mohu s klidným srdcem říct, že chápu proč je Nesbø jedním z nejprodávanějších autorů poslední doby. Všechny fanoušky severských detektivek kniha určitě nadchne a budete mít problém přestat číst. A pro ty z Vás, kterým se Nesbø stejně jako mne doposud vyhýbal mohu Netopýra jen a jen doporučit.

Mohl bych se zde rozepsat na několik stran, ale i přesto to neudělám a neprozradím ani nic z děje...snad jen to, že první případ Harryho zavede do daleké Austrálie ;)

Co říci závěrem? Snad jen Bravo Kniha Zlín opět zásah do černého a máme tu kandidáta který bude delší dobu okupovat první místa v žebříčcích prodejů knih a ebooků. Takže všichni povinně zaškrtnout v kalendáři datum 18.2.2013 to právě vychází první případ Harryho Holla - Netopýr.